Strona www.swarzedz.pl

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn
Informacji Publicznej
eUrządeUrząd
-A  /  A+
Wysoki kontrast strony / Zwykly kontrast strony
Oficjalna strona Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu
Logo PR
Logo UE

Zgłoszenie pieca to obowiązek

12.05.22

Od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel lub zarządca nieruchomości ma obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach i lokalach zarówno mieszkalnych i niemieszkalnych.

Deklarację można złożyć drogą elektroniczną na stronie: zone.gunb.gov.pl lub w formie papierowej w Urzędzie miasta/gminy właściwym do umiejscowienia budynku.

Terminy złożenia deklaracji to:

  • 12 miesięcy - w przypadku starych już istniejących źródeł ciepła lub spalania paliw,
  • 14 dni od uruchomienia - w przypadku nowo powstałych źródeł ciepła lub spalania paliw.

Dla budynków zlokalizowanych na terenie Gminy Swarzędz, deklaracje w formie papierowej można składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Swarzędzu w Wydziale Obsługi Mieszkańca - Rynek 1 oraz w Wydziale Ochrony Środowiska - ul. Poznańska 25. Złożona deklaracja w formie papierowej będzie wprowadzona elektronicznie do CEEB przez upoważnionych pracowników.

Jednocześnie informujemy osoby, które wcześniej złożyły do Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu ankietę inwentaryzacyjną dotyczącą źródła ogrzewania, że nie są zwolnione z obowiązku złożenia deklaracji do CEEB.

Więcej informacji na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

do pobrania:

ULOTKA 1

ULOTKA 2